Güncelleme #15

Sinem Yörük - Kerimcan Güleryüz Edisyon, Temsiliyet ve Samimiyet

Edisyon ve temsiliyet, pek çok genç sanatçının (biz de dahil) bilmediği ve sürecine hakim olmadığı konular. Galeriler ile sanatçılar, eserler ve koleksiyonerler arasındaki ilişki; içerisinde ticareti de barındırdığından olsa gerek fazla dillendirilmiyor. Haliyle aradaki ilişkiler ve var olan sistem, içerisinde bulunmayanlar için korkutucu ve tedirgin edici görünüyor. (Tabii sistemin içindekilere de sormak gerekiyor: Sizin için de tedirgin edici mi? Ama bu başka bir söyleşi konusu.)

Merve Ünsal İrem Sözen'in Birkaç Fotoğrafı Üzerine

Geniş Açı Proje Ofisi'nin yani Refik Akyüz ve Serdar Darendeliler'in biraraya getirdiği üç sanatçının işlerinden oluşan Elipsis Galeri'deki Paralel Gerçeklikler sergisinde İrem Sözen'in işlerini ilk defa bizzat gördüm.

İpek Çınar Cemil Batur Gökçeer'e Açık Mektup

Açık mektup yazmak, eleştiri kelimesinin ağırlığından kaçınmak adına iyi bir yöntem. Ancak hitabı tek ve özellikle de tanıdığın biri olan bir mektup yazmak çok zor. Yine de bu mektubun ufak tefek tatlı anların göze çarpanı; suratında her daim gülücük bedenindeyse hoplayıp zıplama isteği olan birine yazılması bu gerginliği bir nebze kırıyor. Sen ve ben varız bu mektubun içinde, geri kalanlarsa salt kulak misafiri. Ve ben bu kalıbına sığmaz, uslanmaz arlanmaz kişiliği hep sevsem de, "sevgi"nin önüne pekiştirme sıfatları, ardınaysa hayranlığı ekleyen şey Düğüm'dü.

Ahu Antmen Cemre Yeşil ve Anılar Arşivi

Freud 1920'li yıllarda yazdığı bir makalede, hafıza süreçlerimize katkıda bulunan birtakım aygıtların, örneğin fotoğraf makinalarının, insan zihninin görüntü depolama kapasitesiyle asla boy ölçüşemeyeceğini söyler. Görsel algı kapasitemizin sonsuzluğunu ifade etmek için de çocukların en sevdiği oyuncaklardan silinebilir manyetik çizim tahtalarını örnek verir.

G.E.M. (No: #05)

Şenay Hanım Merhaba, Nasılsınız? Emine Hanım ekteki görselleri dün gece otel odasında hazırlattı. Kendisi yolculuk boyunca rüya gördü. Otele vardığımızda bana rüyasında gördüklerini anlatıp, uçaktan topladığım dergilerden bunlarla ilgili kolajlar yapmamı istedi.

Yoav Friedlander A Form of View

Birbirinden çok uzak iki coğrafyanın kültürel ilişkisini inceleyen "A Form of View", Yoav Friedlander'in fotoğrafı bir anlatım aracı olduğu kadar anlama/anlamlandırma aracı olarak da kullandığı projesi.

Karol Gustav The Stationary Travellers

The Stationary Travellers, Polonyalı fotoğrafçı Karol Gustav'ın misyonunu tamamlamış ve yerleşik hayata geçmiş karavanları fotoğrafladığı projesidir.

Hyounsag Yoo The News

The News, Hyounsang Yoo'nun televizyon haberlerine odaklanan projesi. Hyounsangyoo projesinde 35 farklı ülkenin tv kanallarındaki haberlerden uzun pozlama ile görüntüler elde ediyor.

Jacob Juhl To Point to Line and Space

To Point to Line and Space" Jacob Juhl'un fotoğrafın evreni iki boyuta indirgeyen yapısı içerisinde üç boyutluluk arayışına giriştiği projesi.

Shayman Tostakay Dikiz Aynası

Shayman Tostakay, Ka Atölye'de karanlık oda eğitmenliği yapıyor. Tostakay'ın çalışması geçmişe doğru bir bakış sunuyor. Köy yaşamı içindeki aile bağları ve hatıraların izini sürüyor. Her çocukluk anısında olduğu gibi mekansal detaylar değişiyor, insanlar eksiliyor ama bir şekilde izler devam ediyor ve bellekte geçmiş görüntüleri canlandırabiliyor.